الرئيسيةالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 يا سلام لو يحصل ده.........

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
الطائر الحزين
ادارة IT CLUB
ادارة IT CLUB


ذكر
عدد الرسائل : 4012
العمر : 27
تاريخ التسجيل : 26/01/2008

مُساهمةموضوع: يا سلام لو يحصل ده.........   الأربعاء ديسمبر 24, 2008 5:49 pm


موضوع عاوز اخد رأيكم فيه مع اني عارف اني هلاقي اعتراضات كتير

احنا كشباب لما بنحب نكمل نص دينا بنروح لبيت اللي بنحبها او معجبين بيها وبنتقدم لها

يعني الراجل هو اللي بيطلب يد البنت

طب لو البنت هي اللي طلبت ايدك من والدك او والدتك ايه هيكون رد فعلك

وهل البنت لو بتحب واحد وخايفه يروح من اديها تقدر تروح تتقدمله (عاوز راي البنات في دي)

يا سلام واكيد احنا يا رجاله هنطلب مهر عالي وشقه لوكس ياااااااااااااااااااااااه راحه والله

بس مين اللي هيغسل وينشر وينظف


الموضوع منقول من الارشيف

_________________
انا كنت شئ وصبحت شئ ثم شئ
شوف... ربنا قادر علي كل شئ
هز الشجر شواشيه ووشوشني قال
لابد ما يموت شئ عشان يحيا شئ

عجبي!!!
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
نُسيــــــــــبة
عضو ملكي
عضو ملكي


انثى
عدد الرسائل : 899
العمر : 26
تاريخ التسجيل : 28/12/2007

مُساهمةموضوع: رد: يا سلام لو يحصل ده.........   الأربعاء ديسمبر 24, 2008 7:55 pm

هو حلم مستحيل على ما اعتقد


وكمان هو حلم مش جميل

بالنسبه للطرفين هو مش جميل

وبعدين انت نفسك لو واحده عملت معاك كده صدقني انت مش هتبقى عاوزها

وانت بتقول لو خايفه يضيع من ايديها

ما يضيع يعني هو اللي خلقه مخلقش غيره

وكمان اعتقد في وجهة نظري الشخصيه طبعا ان مفيش حد يستحق حاجه زي ده

اذا مكنش هو اللي يدوخ ويتعب يبقى خلاص

اصل بص الراجل راجل والست ست مهما كان
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
مادو
مشرف
مشرف


ذكر
عدد الرسائل : 4030
العمر : 27
تاريخ التسجيل : 09/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: يا سلام لو يحصل ده.........   الأربعاء ديسمبر 24, 2008 9:29 pm


ده بقى جواز 2009


البنت هى اللى تتقدم


والراجل يقعد معزز مكرم


ويا خوفى ليكون عايز شبكه


ههههههههههههههههه


رائع يا طائر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
زائر
زائر



مُساهمةموضوع: رد: يا سلام لو يحصل ده.........   الأربعاء ديسمبر 24, 2008 10:15 pm


اعلق علي حاجه حاجه بس لو سمحت

اولا : الاخت العزيزه نسيبه قالت


نُسيــــــــــبة كتب:
وكمان اعتقد في وجهة نظري الشخصيه طبعا ان مفيش حد يستحق حاجه زي ده



يبقي انتي معرفتنيش يا نسيبه




ثانيا


[b]a_mado2009[/b] كتب:



رائع يا طائر




هههههههههههههههه


الراجل دا اكيد قريبك يا طائر


بتقول موضوع مناقشه يدخل يقول شكرا ودمتم علي كدا



بالنسبه لرأيي هوه صعب في ظل التفكير الحالي لبنات مصر

بس والله بتفرج علي برامج كتير البنت بتعترف انها راحت لبيت العريس وطلبت ايده وكان والدها معاها والله والله والله سامعها بوداني

يعني مش غريبه وبعدين يا نسيبه هوه بيتكلم ف جزء معين فقط وهوه انك تروحي تتقدميله مقالكيش تتعبي وتشتغلي وتررم

بالعكس دا الرسول قال الرجالي قوامون علي النساء بما انفقوا


انا من رأيي ان الموضوع عادي و مش عايز اتكلم اكتر من كدا عشان فيه ناس هنا ما بتصدق بس تسمع حاجه زي كدا وتقلبها خناقه جامده
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
سعد الجزار
عضو ملكي
عضو ملكي


ذكر
عدد الرسائل : 771
العمر : 31
تاريخ التسجيل : 22/12/2007

مُساهمةموضوع: رد: يا سلام لو يحصل ده.........   الأربعاء ديسمبر 24, 2008 10:31 pm

اول مرة ابقي في صف نسيبه

انا شخصياً مبحبش البنت السهله .. احب ادوخ ويطلع عين اهلي علشان احصل عليها
والا مش هحس بقيمتها

لكن بنات اليومين دول معظمهم بقي سهل جداً


تخيل بقي ياطائر واحده جايه تخطبك من ابوك وتقله ياعمي انا بشتري راجل .. وانت مكسوف وانت مدخل الشربات .. بس اوعي تحط احمر لتزعل منك
ده تبقي حاجه مسخره

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
زائر
زائر



مُساهمةموضوع: رد: يا سلام لو يحصل ده.........   الأربعاء ديسمبر 24, 2008 10:55 pm


دا رأيك



لاكن المثل بيقول اخطب لبنتك ولا تخطبش لابنك



ودا حصل معايا وبيحصل حاليا الحمد لله



من العيله الحمد لله يعني


واعتقد ان المثل دا انتو قلبتوه ان احنا اللى نتقدم ليكم


وانتو بصراحه ما بتصدقوا عريس ياباااااااااااي


انا بقي شايف ان المثل دا صح وانه صح زيه زي اي مثل بنمشي عليه


بتمشوا علي اكتر من 500 مثل اشمعني دا ؟ اللى وقفتوا عليه ؟


انا عن نفسي متقدملي 3 عرايس وباعتلني ناس بيكلموني



بس انا اللى رافض


امال يا جدعان ؟


هوه انا قليل ف البلد دي ؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
نُسيــــــــــبة
عضو ملكي
عضو ملكي


انثى
عدد الرسائل : 899
العمر : 26
تاريخ التسجيل : 28/12/2007

مُساهمةموضوع: رد: يا سلام لو يحصل ده.........   الأربعاء ديسمبر 24, 2008 11:09 pm

هههههههههههههههه


حلو اوي اوي لسه معرفتكش ده يا محمد

ههههههههههه

اصلا يا جماعه الموضوع هزار ف هزار

يعني متعيشوش ف الدور

مش انا قابلت ساندي امبارح
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
سعد الجزار
عضو ملكي
عضو ملكي


ذكر
عدد الرسائل : 771
العمر : 31
تاريخ التسجيل : 22/12/2007

مُساهمةموضوع: رد: يا سلام لو يحصل ده.........   الأربعاء ديسمبر 24, 2008 11:13 pm

انت اللي قلبت المثل
المثل اخطب لبنتك
مش اخطبي لنفسك

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
زائر
زائر



مُساهمةموضوع: رد: يا سلام لو يحصل ده.........   الأربعاء ديسمبر 24, 2008 11:25 pm


اكيد قالتلك انا عايزه اخلع من الواد دا بأي طريقه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
سعد الجزار
عضو ملكي
عضو ملكي


ذكر
عدد الرسائل : 771
العمر : 31
تاريخ التسجيل : 22/12/2007

مُساهمةموضوع: رد: يا سلام لو يحصل ده.........   الأربعاء ديسمبر 24, 2008 11:57 pm

نُسيــــــــــبة كتب:

ما يضيع يعني هو اللي خلقه مخلقش غيره

وكمان اعتقد في وجهة نظري الشخصيه طبعا ان مفيش حد يستحق حاجه زي ده



عندها عقده نفسيه من الرجاله .. حاله صحية خطيرة
انا اعرف دكتور نفساني ممكن يغير فكرك
انا عن نفسي مقتنع ان فيه بنات تستاهل الواحد يضحي بأي حاجه علشانها لو طلبت اني اضحي بجوز خالتي مفيش مشكله نضحي
لكن خبط كده مفيش

لالالا يانسيبه انتي غلطانه لازم تروحي مصحه تتعالجي
علي فكره المرض ده اسمه
التطفلطح العام والانبعاج الذاتي لمكنون الشخصية مع تفكك في الاربطه
لو في اعراض سقوط شعر يبقي هو مظبوط

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
sun
عضو ملكي
عضو ملكي


ذكر
عدد الرسائل : 384
العمر : 28
تاريخ التسجيل : 21/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: يا سلام لو يحصل ده.........   الخميس ديسمبر 25, 2008 12:11 am

كلام نسيبه صح جدااااااااااااااا


مين الى يستحق ان البنت هى الى تروح تخطبه؟؟؟

ده لو حتى هى بتحبه جدااا ماتروحش تقوله بحبك

مش تروح تتقدمله يالهوى ده فضيحة ياناااس

وفعلا وعن تجربه لازم الراجل هو الى يتعب علشان يوصلها

مش هى الى تعرض نفسها

ده فيه رجاله متجوزين وهما الى اختاروا زوجاتهم وتعبوا جداا عما وصلوا

وتعالى دلوقتى شوف بيقولوهم ايه : هو انتى كنتى لاقيه حد يعبرك!!!!

والله حصلت كتير قدامى

شوف بقى لو هيا كمان الى جريت وراه هيقولها ايه بعد الجواز!!!
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
سهر.علوم
مشرفة
مشرفة


انثى
عدد الرسائل : 583
العمر : 26
تاريخ التسجيل : 04/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: يا سلام لو يحصل ده.........   الخميس ديسمبر 25, 2008 12:55 am

انا بضم رايي لراي angle ونسيبة البنت هي البنت بحياءها وخجلها والراجل هو اللي ييجي لحد عندها ولازم هو اللي يبدا الكلام ....لكن للاسف اليومين دول ما بقاش يفرق البنت هي اللي تتكلم وتتطلب ولا الولد بس ارجع واقول الراجل راجل والست ست
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
العقرب العجوز المبرمج
ادارة IT CLUB
ادارة IT CLUB


ذكر
عدد الرسائل : 6053
العمر : 27
تاريخ التسجيل : 19/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: يا سلام لو يحصل ده.........   الخميس ديسمبر 25, 2008 3:30 am


احلم

_________________


------------ بحبك اد الدنيا دى كلها --------------

الذكى هو من يعامل الاخرين على انهم اذكى منه ..!!
*‏ اذا كان قلبك لايدق للحب فسكوته أفضل‏!‏
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الطائر الحزين
ادارة IT CLUB
ادارة IT CLUB


ذكر
عدد الرسائل : 4012
العمر : 27
تاريخ التسجيل : 26/01/2008

مُساهمةموضوع: رد: يا سلام لو يحصل ده.........   الخميس ديسمبر 25, 2008 7:21 am


هو مين اللي يحلم يا عم انت

والله الكلام ده حصل

وانا متأكد من كلامي

بعيدا عن كلامي نسيبه

اللي دخلت فينا شمال من اول الموضوع

اقتباس :
وكمان اعتقد في وجهة نظري الشخصيه طبعا ان مفيش حد يستحق حاجه زي ده


حرام حرام حرام

احنا كده بنبهدل ولا ابهدلنا وخلاص

وشكرا لكل ردودكم اللي عطرت صفحتي

_________________
انا كنت شئ وصبحت شئ ثم شئ
شوف... ربنا قادر علي كل شئ
هز الشجر شواشيه ووشوشني قال
لابد ما يموت شئ عشان يحيا شئ

عجبي!!!
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
3atif
عضو ملكي
عضو ملكي


ذكر
عدد الرسائل : 340
العمر : 27
تاريخ التسجيل : 27/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: يا سلام لو يحصل ده.........   الإثنين ديسمبر 29, 2008 12:48 pm

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه


الموضوغ واخد منحى كوميدى
لكن شرعا فيه نساء مسلمات زوجن انفسهن .

بس مش معنى كدا ان كان فيه حب وحركات من بتاعه اليومين دول
اصلهم زمان كانوا بيطبقوا كلام الرسول عليه الصلاه والسلام

فكان ممكن ان المرأه ترسل للرجل لتعرض نفسها للزواج وله ان يقبل او يرفض

مع حفظ حقوقها طبعا من مهر وخلافه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
زائر
زائر



مُساهمةموضوع: رد: يا سلام لو يحصل ده.........   الإثنين ديسمبر 29, 2008 1:04 pm


ما هوه دا اللى انا بقوله بس بتكلم مين بقي ؟



يا سيدي دول عايمين ف مايه البطيخ




مش دراينين بالدنيا



ع العموم هما حرين خليهم كدا



بقم حاليا نسبه الرجال للنساء ف مصر 3 : 1



يعني علي رجل تلاته نساء



يعني اتجوز واحده عليها اتنين هديه




ههههههههههههههههههههههههههه



عرفتوا بقي ايه اللى مستحيل وايه اللى ممكن ؟



بجد هتصعبوا عليا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ساسو
مشرفة
مشرفة


انثى
عدد الرسائل : 507
العمر : 27
تاريخ التسجيل : 07/08/2008

مُساهمةموضوع: رد: يا سلام لو يحصل ده.........   الإثنين ديسمبر 29, 2008 2:48 pm

دة كان فى عهد الرسول وكان فى رجالة هما فعلا رجالة ويستاهلو ان واحدة تعمل كدة وهى كانت

بتبقى فخورة بكدة اما الزمن دة لو واحدة عملت كدة حتى لو حصل نصيب بنها وبينو هيمسكهالها ذلة

طول عمرها وهتبقى مذلولة وفى الاخر هتكتشف انها غلطت غلطة عمرها لان بجد بجد مفيش حد

يستاهل واحدة تعمل كدة علشانو سورى ياجماعة لازم الراجل هو اللى يجرى وراها ويعمل المستحيل

علشان يوصلها علشان يعرف انها مش سهلة دة راى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
3atif
عضو ملكي
عضو ملكي


ذكر
عدد الرسائل : 340
العمر : 27
تاريخ التسجيل : 27/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: يا سلام لو يحصل ده.........   الثلاثاء ديسمبر 30, 2008 2:48 am

ساسو كتب:
حتى لو حصل نصيب بنها وبينو هيمسكهالها ذلة

طول عمرها وهتبقى مذلولة وفى الاخر هتكتشف انها غلطت غلطة عمرها لان بجد بجد مفيش حد

يستاهل واحدة تعمل كدة علشانو سورى ياجماعة لازم الراجل هو اللى يجرى وراها ويعمل المستحيل

علشان يوصلها علشان يعرف انها مش سهلة دة راى

لا طبعا انا اختلف معاكى فى الرأى

انتى ليه بتعتبرى الراجل king ندل اوى للدرجه دىQuestion وفى نفس الوقت بتدى البنات queen قدسيه وبراءه مبالغ فيها

وعلى كلامك ده حتى لو تعب وحفى ولسانه دلدل من كتر الجرى وراها ماهو لو ندل برضه هيذلها حتى بعد الجرى دا كلهRazz
ولا ايه ؟؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ساسو
مشرفة
مشرفة


انثى
عدد الرسائل : 507
العمر : 27
تاريخ التسجيل : 07/08/2008

مُساهمةموضوع: رد: يا سلام لو يحصل ده.........   الثلاثاء ديسمبر 30, 2008 3:32 am

لأ والله انا طبعا مش معتبرة كل الرجالة كدة ولا كل البنات زى مانت بتقول عندها براءة بس فى

الوحش والحلو فى الجنسين صح ولا اية بس ازاى البنت هتعرف ان الشخص دة كويس او يستاهل

انها تعمل علشانة كدة ممكن يطلع ندل فى الاخر هى اللى هتبقى خسراة ولية البنت اصلا تعرض

نفسها للموقف المحرج دة لية يعنى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
3atif
عضو ملكي
عضو ملكي


ذكر
عدد الرسائل : 340
العمر : 27
تاريخ التسجيل : 27/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: يا سلام لو يحصل ده.........   الثلاثاء ديسمبر 30, 2008 4:00 am

على فكره انا مقدر اللى انتى بتتكلمى فيه

انا شخصيا لوفى واحده جايه تعرض نفسها عليا(للجواز طبعا) Twisted Evil اكيد هقلق من الموضوع لكن انا بتكلم على راى الشرع اما الواقع فهوا اكيد مختلف دلوقت لان الظروف اتغيرت
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
زائر
زائر



مُساهمةموضوع: رد: يا سلام لو يحصل ده.........   الثلاثاء ديسمبر 30, 2008 4:38 am


هوه ايه البرأه اللى انتو فيها دي ؟




فاكرين نفسكم ملايكه ؟



طب سؤال بقي


جرينا وحفينا و لسنا دلدل زي ما بتقولو


عشان ايه ؟


طيب يا ستي عشانك انتي


خلاص خدتك بعد ما اثبتلك اني جدع وجريت ال 100 كيلو بتوعك


ايه اللى هيجصل


هجري تاني عشان أأمن مستقبلي

وبعدين ؟


هجري تالت عشان ابقي احسن


وبعدين ؟ انا تعتب من الجري ايه اللى هيحصل ؟


هجري رابع وخامس وسادس و عاشر و حداشر كمان


انتو فين بقي من كميه الجري اللى احنا جرينا فيهم دول ؟



سيبك من الموضوع


خلينا ف السؤال دا


اذا كان كل واحده فيكم اول حاجه بتدور عليها اول ما تتجوز



تشرط تقول انا هعد ف البيت مش هشتغل



البنات عموما مش عايزين يتعبوا


وشايفين نفسهم تقولك يجيبلي ويجيبلي ويجيبلي وعايزه وعايزه وعايزه



ومين دا اللى عشانه اضحي



ومش يمكن يبقي ندل ناسيين ان كل مشكله ف اي بيت بتبقي من تحت راسكم


ناسيين انكم عايزين تعيشوا عيشه مرفهه


عايزين كل حاجه لحد عندكم وف الاخر


مش عاجبكم حاجه


وبرضوا بتتنكو وتقولو مفيش حد يستاهل اني اعمل كدا عشانه




يعني م الاخر كل واحده مش شرط حد معين


كل واحده بتعترض ع الجمله جهرا او سرا شايفه نفسها تستاهل واحد



بيعمل اي حاجه وكل حاجه عشانها ؟ وقبل ما تجاوبي



قوليلي انتي بتعملي ايه عشان هوه يطلع جدع الجدعنه دي كلها


يعني بتعملي ايه مقابل الجدعنه دي كلها ؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
3atif
عضو ملكي
عضو ملكي


ذكر
عدد الرسائل : 340
العمر : 27
تاريخ التسجيل : 27/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: يا سلام لو يحصل ده.........   الثلاثاء ديسمبر 30, 2008 4:54 am

لا يا سويت مش للدرجادى هما برضه حقهم يتدلعوا وبعدين ما نقدرش ننكر دورهم ونقول انهم عاوزين يقعدوا ويرتاحوا وكل حاجه تجيلهم

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
زائر
زائر



مُساهمةموضوع: رد: يا سلام لو يحصل ده.........   الثلاثاء ديسمبر 30, 2008 5:03 am


طيب يا عاطف طالما انت بتدافع عنهم كدا



قولي بقي دورهم اللى انت بتعترف
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ساسو
مشرفة
مشرفة


انثى
عدد الرسائل : 507
العمر : 27
تاريخ التسجيل : 07/08/2008

مُساهمةموضوع: رد: يا سلام لو يحصل ده.........   الثلاثاء ديسمبر 30, 2008 5:28 am

يااااااااااااااااااااااااااااااااة احنا دورنا كبير جدا

اولا احنا مش بندعى البراءة ولا حاجة ثانيا احنا مش بنطلب نقعد فى البيت بالعكس كل واحد بتبقى

عايزة تشتغل وتثبت نفسها بس بتبدى بيتها وجوزها واولادها وبتضحى علشانهم واحنا دورنا كبير

جدا اولا احنا هنبقى امهات المستقبل يعنى احنا اللى هنربى وهنعلم صح ولا اية تقدر تنكر كدة احنا

اللى هنقف مع ازواجنا علشان نخليهم يكبرو اكبر واكبر مش ورى كل عظيم امراة واحنا كمان اللى

هنشاركم حياتكم تقدرو تعيشو من غيرنالأ طبعا ولا احنا هنقدر نعيش من غيركم ودى حقيقة اما

بقى بالنسبة انتو بتشتغلو وبتتعبو دة دوركم فى الحياة مش لينا بس واولا مش كل البنات طماعة

للدرجة اللى انت وصفتها دى فى بنات بترضى باقل حاجة وخصوصا لو كانت بتحب الشخص
ودورنا كمان كبير قوى احنا الام والاخت والحبيبة والزوجة والصديقة كل دة الواحدة بتمثلو ليكم وكمان مش عاجب وتقولو ان دورنا قليل حرام والله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
manal
عضو ملكي
عضو ملكي


عدد الرسائل : 1069
تاريخ التسجيل : 04/12/2007

مُساهمةموضوع: رد: يا سلام لو يحصل ده.........   الثلاثاء ديسمبر 30, 2008 5:39 am

السيدة خديجة رضى الله عنها

مارحتش هي تتقدم للرسول لا ارسلت من يقدمها للرسول من غير ماتجرح خجلها يعنى مش راحت قالت للرسول صلى الله عليه وسلم انت مش عايز تتزوج قال واين هى فقالت فما رايك في السيدة خديجة

يعنى عرضت عليه الزواج بدون جرح لخجلها وانا اعرف والله ناس بتروح تخطب لبنتها ودا مش عيب ولكن العيب كل العيب ان تذهب البنت لخطبة واحد

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
يا سلام لو يحصل ده.........
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 2انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
 :: منتـداكـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم :: الارشيف-
انتقل الى: