الرئيسيةالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 فتاة ترفض شاب بسبب إسمه؟؟؟

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
sun
عضو ملكي
عضو ملكي


ذكر
عدد الرسائل : 384
العمر : 28
تاريخ التسجيل : 21/11/2007

مُساهمةموضوع: فتاة ترفض شاب بسبب إسمه؟؟؟   الثلاثاء يناير 27, 2009 12:39 am

فـتـاة رفضـت شـابـا ربـمـا البـعض يعـتبرها مـن حقـهـا
والبعــض يــلومهــا ويعــتبهــا....

دعـونـا نعـرف الأســبـاب ومـن ثـم
نـرى نـظرة الفـتـاة وأنت أيـهـا الشـاب ايضاً.....



نـعم فـقـد تـــقدم لـهـا شـاب لا يعـيبه
شـيء ولا يـنقـصه ديـن ولا خـلق ولا مـال
ولـكنه يحـمل اسمـا لا تسـتـطيع أن تـذكره
أو تـكـتبه فــــي شـــــــــعر أو في مـوال
و تـخـجـل أن تـذكر اسـمه أمـام أهـلـها
وزمـيلاتهـاصـديقـاتهـا وتخـيب الآمــال..


ولهذا قبل أن تــقع فـي كـل هـذا الإحـراج
وفـي سـين وجـيم و تـتحـول حـياتهـا الى جـحيم ......


سـدت كـل الأبــواب
ورفضـت ذلك الشــاب
وخـاطرت بـمسـتقبـلهـا
ولمـا تأبـه لـعـنوسـتهـا.....

ورفـضـت ذلـك الشـاب لا لــشىء ...
وإنــمـا لإســمه فـقط !!!

مـاذا لـو تـقـدم لـكِ ايتهـا الشـابة ... شاب لا ينـقصه شـي
سوى أن اسمـه أسـم قـديم جداا ومـن أقـبح الأسـمـاء ...


هـل تـوافقين؟


وأنت أيــهـا الشـاب مـاذا لـو أحـببت فـتاة لأخـلاقها
وديـنهـا وجـمـالهـا وبعـد ذلك عـرفت أن اسمهـا
قبيح جدا هـل ستتغـير نظرتك؟ هـل تـرفضـهـا؟

سؤال للمناقشة :

هـل يـؤثـر الاسـم فـي تـحـديـد شـريك حـياتك ؟؟

آتـمنى آشوووفـ آرئـكم حول الـموضوع ..!
منقووووووووول
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
omnia
عضو ملكي
عضو ملكي


انثى
عدد الرسائل : 1176
العمر : 27
تاريخ التسجيل : 20/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: فتاة ترفض شاب بسبب إسمه؟؟؟   الثلاثاء يناير 27, 2009 12:48 am


موضوع حلو يا نجل

بس مافيش دلوقتي اسماء وحشه

وبعدين كل واحد بيختار اللي تليق على اسمه قبل ما يتقدم لها

وبصراحه انا شايفه ان الموضوع ده ما يفرقش معايا

يمكن لاني ما اتحطتش في موقف زي ده
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
أمير الــــــــزمان
مشرف
مشرف


ذكر
عدد الرسائل : 1053
العمر : 28
الموقع : Monofia
تاريخ التسجيل : 05/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: فتاة ترفض شاب بسبب إسمه؟؟؟   الثلاثاء يناير 27, 2009 1:01 am


الاسماء ماهى إلا تميز شخص عن شخص
والتفرقة بينهم كأسلوب نداء فقط
اما الاسم ليس لة علاقة بالشخص
وعمرة ما كان عائق فى يوم من الايام
تعريفات من وجهة نظرى
الاسم : انسان (طيب - خبيث - شرير........... إلخ)
العنوان: أرض الله الواسعة
المستوى : الى حين ان يأذن الله
الشعبة : امتداد لنسل سيدنا محمد صلى الله علية وسلم
الوظيفة : عمل والعبادة
واهم حاجة الديانة : دين الحق الاسلام
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
sun
عضو ملكي
عضو ملكي


ذكر
عدد الرسائل : 384
العمر : 28
تاريخ التسجيل : 21/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: فتاة ترفض شاب بسبب إسمه؟؟؟   الثلاثاء يناير 27, 2009 1:05 am

ليه ياامنيه فيه لحد دلوقتى اسماء مش حلوه




على الاقل ممكن ماتعجبكيش



بس انا شايفه ان غلط ان البنت او الولد يحكم على الطرف التانى



من خلال الاسم



بس هو فعلا ممكن يأثر بس على مالبنت او الولد يتعودوا على الاسم ده





وياريت اسمع اراء اعضاء باقى منتدانا العزيز
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
سعد الجزار
عضو ملكي
عضو ملكي


ذكر
عدد الرسائل : 771
العمر : 31
تاريخ التسجيل : 22/12/2007

مُساهمةموضوع: رد: فتاة ترفض شاب بسبب إسمه؟؟؟   الثلاثاء يناير 27, 2009 1:50 am

والله لو اسمها فتكات بس مؤدبة ومحترمه مش مشكله

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حور الدنيا
مشرفة
مشرفة


انثى
عدد الرسائل : 222
العمر : 28
تاريخ التسجيل : 06/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: فتاة ترفض شاب بسبب إسمه؟؟؟   الثلاثاء يناير 27, 2009 10:07 am


مش بقولكم احنا اتاخرنا
دى اسمه دلع عارفه المثل اللى بيقول من خطابها بارت سبحان الله ناقص كمان هى تقول اروح افصله احسن
هو كمان الاسماء البنت بقت تهتم بيها للدرجة دى عارفه البنات دول بنات تافهه ومش عندهم هدف فى الحياه
الرسول قال(اذا جاءكم من ترضون دينه وخلقه فزوجوه ان لم تفعلوا تكن فتنه فى الارض وفساد كبير)
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
سهر.علوم
مشرفة
مشرفة


انثى
عدد الرسائل : 583
العمر : 26
تاريخ التسجيل : 04/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: فتاة ترفض شاب بسبب إسمه؟؟؟   الثلاثاء يناير 27, 2009 8:31 pm

الاسم ده اخر حاجه ممكن يفكر فية الرجل او المراه


والخلق والدين هو ابدي شئ


رااااائع يا انجل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
rose jelly
عضو ذهبي
عضو ذهبي


انثى
عدد الرسائل : 195
العمر : 27
تاريخ التسجيل : 20/10/2008

مُساهمةموضوع: رد: فتاة ترفض شاب بسبب إسمه؟؟؟   الأربعاء يناير 28, 2009 2:46 am

مع كتره العيوب اللي بقت ف الشباب الايام ده


لما يبقى عريس العيب فيه اسمه ده يكون عيب هين اوي

وشكرا ليكي يا انجل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
كنزى
عضو ملكي
عضو ملكي


انثى
عدد الرسائل : 646
العمر : 26
تاريخ التسجيل : 26/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: فتاة ترفض شاب بسبب إسمه؟؟؟   الأربعاء يناير 28, 2009 3:22 am

صحيح

بس الواحد بس يلاقى حد فيه كل المواصفات
وساعتها لو اسمه ايه هيبقى حلو برضو Very Happy
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
العقرب العجوز المبرمج
ادارة IT CLUB
ادارة IT CLUB


ذكر
عدد الرسائل : 6053
العمر : 27
تاريخ التسجيل : 19/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: فتاة ترفض شاب بسبب إسمه؟؟؟   الأربعاء يناير 28, 2009 5:38 pm


موضوع جميل جدا و الله

هو فعلا فيه اسماء كده غريبه

و مش شرط تكون قديمه يعنى


بس افتكر ان الاسم مش مشكله يعنى

موضوع جميل

ان كان عليا

الاسم مش هيفرق معايا تماما

_________________
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

------------ بحبك اد الدنيا دى كلها --------------

الذكى هو من يعامل الاخرين على انهم اذكى منه ..!!
*‏ اذا كان قلبك لايدق للحب فسكوته أفضل‏!‏
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
golden flower
مشرفة
مشرفة


انثى
عدد الرسائل : 2517
العمر : 28
تاريخ التسجيل : 28/04/2008

مُساهمةموضوع: رد: فتاة ترفض شاب بسبب إسمه؟؟؟   الأربعاء يناير 28, 2009 6:34 pm

فعلا الاسم اخر ما يمكن ان يفكر فيه الانسان



لكن فيه شاب كان مقدم على خطبه فتاه ولكن لما عرف اسمها لغى الموضوع

_________________
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
sun
عضو ملكي
عضو ملكي


ذكر
عدد الرسائل : 384
العمر : 28
تاريخ التسجيل : 21/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: فتاة ترفض شاب بسبب إسمه؟؟؟   الأربعاء يناير 28, 2009 11:48 pm

فعلا ياجولدن


وحصلت قدامى كتير ان شاب يرفض بنت

او بنت ترفض شاب بسبب اسمه

بس بيتهيالى ان اخر حاجه بيفكر فيها الولد او البنت

هو الاسم لان فيه حاجات كتير لازم نحكم عليها غير الاسم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
فتاة ترفض شاب بسبب إسمه؟؟؟
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» احمرار العين وعلاجه
» (( النزيف ــ من الأنف والأذن والفم ))
» - التواء رسغ اليد :
» صداع الرأس انواعه علاجه أسبابه نصائح
» وفاة داودي عبد الحي با تبلكوزة

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
 :: المنتديات العامة :: النقاش الجاد-
انتقل الى: